Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
W zakresie zadań stanowiska ds. rozwoju gminy i drogownictwa należy
w szczególności:
a) kierowanie pracą Referatu Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej,
b) w zakresie planowania strategicznego:
- współpraca w opracowywaniu oraz realizacja Strategii Rozwoju Gminy,
- współpraca w opracowywaniu oraz realizacja Programu Rozwoju Wsi (Sołectw),
- współudział w opracowywaniu wieloletnich programów społeczno-gospodarczych
i planów inwestycyjnych,
c) przygotowywanie procesu inwestycyjnego, opracowywanie zakresów rzeczowych dla poszczególnych inwestycji,
d) nadzór merytoryczny nad realizacją inwestycji i projektów,
e) opracowywanie informacji i sprawozdań z realizowanych przez gminę inwestycji,
f) współpraca przy opracowywaniu propozycji zadań inwestycyjnych do projektu budżetu,
g) w zakresie spraw związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę:
- opracowywanie planów rozwoju sieci wodociągowej oraz ujęć wody, w celu zapewnienia ciągłości dostaw wody dla mieszkańców Gminy,
- sporządzanie kalkulacji kosztów dostawy 1m3 wody do odbiorców; w tym celu prowadzenie ewidencji kosztów dostawy wody,
h) w zakresie spraw związanych z zarządzaniem siecią wodociągową Gminy:
- wydawanie warunków wykonania podłączenia nieruchomości do gminnej sieci wodociągowej oraz odbiór wykonanego przyłącza, ewidencji wykonanych przyłączy, naniesienie wykonanego przyłącza na mapę dokumentacji technicznej,
- współdziałanie z firmami, w których zakresie czynności pozostają sprawy związane z monitorowaniem awarii sieci wodociągowej Gminy,
- zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń socjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,
- stała współpraca z konserwatorami wodociągu Gminnego,
- współpraca z instytucjami prowadzącymi nadzór nad siecią wodociągową,
i) sprawowanie nadzoru nad sprawami z zakresu drogownictwa, nadzór merytoryczny wsparcie techniczne przy realizacji inwestycji drogowych w tym remontów, modernizacji, przebudowy,
j) w zakresie ewidencji i utrzymania dróg:
- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
- regulowanie stanu prawnego dróg,
- wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg wojewódzkich i powiatowych,
- wydawanie opinii w sprawie zaliczania drogi do kategorii dróg gminnych,
- wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,
- wydawanie zgody na umieszczanie urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych,
- przeprowadzanie okresowej kontroli dróg i obiektów mostowych,
- prowadzenie okresowych kontroli stanu oznakowania dróg,
- kontrola stanu utrzymania przystanków komunikacji publicznej,
- organizowanie i koordynowanie przygotowań do zimowego utrzymania dróg,
- współpraca z Powiatowym Zarządem Dróg i Zarządem Dróg Wojewódzkich
oraz GDDKiA,
- przygotowywanie stanowisk organów Gminy w sprawie wniosków dotyczących remontów dróg i urządzeń drogowych,
k) zadania wynikające z ustawy o transporcie drogowym:
- wydawanie zezwoleń na wniosek przedsiębiorcy oraz zmiany na wykonywanie regularnych przewozów osób oraz regularnych specjalnych przewozów osób
w krajowym transporcie drogowym na obszar Gminy,
- wydawanie postanowień dla przewoźników ubiegających się o wydanie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób oraz regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
- wydawanie opinii w sprawie wykonywania regularnych przewozów osób oraz regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na obszarze Gminy,
l) przygotowywanie wniosków o współfinansowanie inwestycji drogowych w ramach Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,
m) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w energię elektryczną, sporządzanie założeń i planów w tym zakresie m. in. oświetlenie uliczne, współpraca
z przedsiębiorstwami energetycznymi,
n) prowadzenie rejestru ochotniczych straży pożarnych,
- o) prowadzenie dokumentacji Ochotniczych Straży Pożarnych dotyczącej:
- przyjmowanych od jednostek OSP sprawozdań jednostkowych i sporządzanie zbiorczych dla potrzeb jednostek nadzorujących,
- sprawowanie nadzoru technicznego nad sprzętem jednostek OSP na terenie Gminy,
- ustalanie normy zużycia paliw płynnych dla pojazdów i motopomp używanych przez jednostki OSP Gminy Dzwola,
- bieżące prowadzenie księgi przychodów i rozchodów materiałów pędnych,
- prowadzenie kart drogowych pożarniczych pojazdów samochodowych oraz urządzeń będących na wyposażeniu jednostek OSP oraz ich zatwierdzanie jako dysponent,
- rozliczanie zakupionego paliwa do pojazdów i sprzętu silnikowego, używanego przez jednostki OSP Gminy Dzwola,
p) bieżąca współpraca z Komendantem Gminnym OSP, Komendantem Państwowej Straży Pożarnej oraz Komendantem Policji,
q) w zakresie udzielonych szczegółowych upoważnień:
- przetwarzanie danych osobowych,
- czynności kontrolnych stosowania przepisów o utrzymaniu czystości i porządku.
- zatwierdzania jako dysponent - karty drogowej pożarniczego pojazdu samochodowego będącego na wyposażeniu jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Dzwola,
- nadawania i przyjmowania przesyłek zawierających informacje niejawne, stanowiące tajemnicę państwową, przesyłanych przez pocztę specjalną Komendy Powiatowej Policji w Janowie Lubelskim dla jednostki: Urząd Gminy Dzwola.