Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
1) kierowanie pracą Referatu Finansowego;
2) prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;
3) prowadzenie rachunkowości Urzędu jako jednostki organizacyjnej i organu, w zakresie dochodów
i wydatków budżetowych, które obejmują:
a) dziennik,
b) księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),
c) księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:
- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,
- rozrachunki z budżetami,
- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,
- konta funduszy specjalnych (Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, Pracownicza Kasa Zapomogowo – Pożyczkowa),
- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,
- karty wydatków;
4) uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca;
5) sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji budżetu Gminy;
6) sporządzanie rocznego bilansu Urzędu jako jednostki organizacyjnej oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań;
7) opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji budżetu i planów finansowych;
8) prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji;
9) prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie Urzędu oraz sporządzanie sprawozdań o ich stanie;
10) rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie;
11) ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca;
12) przeprowadzania kontroli w jednostkach organizacyjnych Gminy;
13) w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej Urzędu:
a) dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,
b) dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,
c) realizacja zobowiązań finansowych,
d) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków Urzędu jako jednostki organizacyjnej,
e) prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych dotyczących czynszów za najem lokali mieszkalnych i użytkowych oraz innych należności budżetowych przypisanych,
f) podejmowanie środków w celu windykacji nie podatkowych przypisanych należności budżetowych;
14) prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu jako jednostki organizacyjnej, obejmuje:
a) karty środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
b) księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu,
c) ewidencja zakupu i rozliczanie materiałów,
d) uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:
- 011 „Środki trwałe”,
- 013 „Pozostałe środki trwałe”,
- 310 „Materiały”,
- współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji,
prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową jednostki Urząd Gminy Dzwola;
15) sporządzanie sprawozdań do GUS z mienia jednostki;
16) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:
a) podpisywania dokumentów finansowych w zastępstwie skarbnika,
b) przetwarzanie danych osobowych.