Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Krystyna Bąk
Stanowiska
Obowiązki:

1)   w zakresie zadań stanowiska ds. sprawozdawczości i płac należy w szczególności:

a)   kierowanie pracą Referatu Oświaty i Wychowania,

b)  prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej,

c)   przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji oraz prowadzenie całości dokumentacji w sprawach zakładania, przekształcania i likwidacji szkół,

d)  przygotowywanie sprawozdań, ocen i analiz w zakresie oświaty oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych szkół,

e)   przygotowywanie projektu planu sieci przedszkoli i szkół oraz granic ich obwodów,

f)   prowadzenie postępowania, wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem
i przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów szkół,

g)  opiniowanie i analizowanie, udział w pracach  - zatwierdzanie projektów arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli,

h)  nadzór nad prowadzoną polityką kadrową w szkołach, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

i)    prowadzenie spraw związanych z nadaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego,

j)    prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu i rejestru wydanych aktów nadania stopnia awansu zawodowego,

k)  współdziałanie z Kuratorium Oświaty,

l)    prowadzenie spraw kadrowych i akt osobowych dyrektorów szkół,

m) wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Publiczna Szkoła Podstawowa w Branwi, Zespół Szkół w Dzwoli, Zespół Szkół w Kocudzy, Zespół Szkół w Krzemieniu, w zakresie:

- prowadzenie spraw związanych z obliczaniem wynagrodzeń oraz wszelkiego rodzaju świadczeń, w szczególności:

-- przygotowywanie dokumentacji do wypłaty wynagrodzenia dla pracowników,

-- sporządzanie list płac dla pracowników,

-- obliczanie zasiłków chorobowych i innych,

-- obliczanie potrąceń ustawowych i innych,

-- sporządzanie list płatniczych dla osób zatrudnionych na podstawie umów zleceń,

-- realizowanie wynagrodzeń w związku z umowami o dzieło,

-- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników płatnych z funduszu płac,

-- sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków,

-- sporządzanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy pracowników,

-- współpraca z Urzędem Skarbowym w sprawie naliczania i przekazywania podatku od  wynagrodzeń łącznie z wymaganymi deklaracjami,

-- naliczanie i odprowadzanie na odrębny rachunek środków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i prowadzenie rozliczenia ZFŚS,

n)  prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów do szkół  zgodnie z ustawą o systemie oświaty a w szczególności:

- przygotowanie  postępowania związanego z udzieleniem zamówienia  publicznego, współpraca z dyrektorami szkół,

- nadzór nad realizacją  zawartych umów,

- sprawdzanie rachunków i faktur oraz innych dokumentów pod względem merytorycznym,

- sporządzenie umów dotyczących zwrotu kosztów przejazdu, jeżeli dowożenie
i opiekę zapewniają rodzice, opiekunowie lub opiekunowie prawni ucznia oraz nadzór  nad realizacją tych umów,

  • o)    zapewnienie uczniom niepełnosprawnym bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do szkół specjalistycznych (sporządzanie stosownych umów, przygotowywanie specyfikacji do przetargów), koordynowanie dowożenia uczniów,

p)    współdziałanie z dyrektorami szkół w:

- opracowaniu rocznych planów rozwoju oświaty, sieci placówek, wyposażenia szkół,

- zagospodarowaniu, utrzymaniu i remontach obiektów szkolnych,

- prowadzenie ewidencji i kontrola spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16 – 18 lat,

r)     prowadzenie  spraw związanych z dofinansowaniem  pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego,  kosztów  kształcenia młodocianego pracownika,  a w szczególności:

- ocenianie poprawności merytorycznej złożonych dokumentów,

- określanie kwoty dofinansowania,

- przygotowanie decyzji o przyznaniu lub odmowie wypłaty dofinansowania,

- przygotowanie danych do planowania budżetu,

- sporządzanie wniosków i rozliczeń środków Funduszu Pracy,

s)   prowadzenie bazy danych oświatowych (SIO) obejmującej zbiory danych z baz danych oświatowych szkół  prowadzonych przez gminę:

- sprawdzanie kompletności i poprawności danych przekazywanych przez szkoły,

- sporządzanie zbiorczych zestawień wynikających z systemu informacji oświatowej,

- wprowadzanie danych na poziomie gminy i ich przekazywanie do właściwego organu,

t)    prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów edukacyjnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych,

u)  sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu opieki nad dziećmi
w wieku do 3 lat,

v)  realizowanie obowiązków nałożonych na samorząd Kartą Nauczyciela i ustawą oświatową w tym: naliczanie, sporządzanie sprawozdań i wypłata jednorazowego dodatku uzupełniającego.

Kierownik referatu – stanowisko ds. sprawozdawczości i płac
Email
Oświadczenia majątkowe
Oświadczenie za rok 2021
Stanowisko: Kierownik Referatu - stanowisko ds. sprawozdawczości i płac
Opis: Oświadczenie majątkowe złożone w terminie do 30 kwietnia 2022 r. wg stanu na dzień 31.12.2021 r.
Oświadczenie za rok 2020
Stanowisko: Kierownik Referatu - stanowisko ds. sprawozdawczości i płac
Opis: Oświadczenie majątkowe złożone w terminie do 30 kwietnia 2021 r. wg stanu na dzień 31.12.2020 r.