Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
1) w zakresie zadań stanowiska Główny specjalista ds. księgowości oświatowej należy w szczególności:
Wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych
Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Publiczna Szkoła Podstawowa w Branwi, Zespół Szkół w Dzwoli, Zespół Szkół w Kocudzy, Zespół Szkół w Krzemieniu, w zakresie:
a) prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;
b) bieżąca analiza planów finansowych jednostek obsługiwanych,
c) rozliczanie finansowe realizacji projektów realizowanych ze środków zewnętrznych (unijnych, państwowych i innych);
d) obsługę finansowo – księgową Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jednostek obsługiwanych;
e) prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:
- dziennik,
- księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),
- księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:
-- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,
-- rozrachunki z budżetami,
-- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,
-- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,
-- karty wydatków;
f) uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca;
g) sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych;
h) sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań;
i) opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych;
j) prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji oraz projektów;
k) prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek;
l) rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie;
m) ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca;
n) w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:
- dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,
- dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,
- realizacja zobowiązań finansowych,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,
- prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych;
- o) prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:
- karty środków trwałych,
- księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie analityki do konta „013”, „020”,
- uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:
-- 011 „Środki trwałe”,
-- 013 „Pozostałe środki trwałe”,
-- współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;
14) prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową;
15) rozliczanie dotacji celowych otrzymanych przez jednostki oświatowe;
16) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;
17) przygotowywanie danych do sprawozdań GUS;
18) w zakresie wydatków strukturalnych:
- wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,
- klasyfikacja wydatków strukturalnych,
- rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,
- sporządzanie sprawozdania Rb-WS;
19) opracowywanie dokumentacji opisującej politykę rachunkowości w poszczególnych szkołach, a w szczególności:
- zasady prowadzenia rachunkowości, metody wyceny aktywów i pasywów, ustalanie wyniku finansowego,
- sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym: zakładowego planu kont, wykazu ksiąg rachunkowych, charakterystykę systemu przetwarzania danych, sytemu ochrony danych i ich zbiorów,
- zasady inwentaryzacji aktywów i pasywów,
- zasady sporządzania, obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych.