Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Maria Robak
Stanowiska
stanowisko ds. wymiaru podatku
Obowiązki:

 

1)  przygotowywanie projektów pism oraz wykonywanie innych czynności urzędowych w sprawach należących do kompetencji Wójta, o których mowa w ustawie – Ordynacja podatkowa, przygotowywanie projektów pism i wykonywanie innych czynności urzędowych;

2)  w sprawach należących do kompetencji Wójta z zakresu podatków i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

3)  opracowywanie prognozy dochodów z zakresu podatków i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

4)  dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

5)  wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o dochodowości oraz niezaleganiu w podatkach, na wniosek strony;

6)  przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wysokości stawek podatku i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

7)  przygotowanie nakazów i decyzji płatniczych;

8)  obsługa komputerowa bazy danych ewidencji poboru podatków;

9)  bieżące dokonywanie zmian geodezyjnych w podatkach;

10)   prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów;

11)   badanie prawidłowości oświadczeń i informacji składanych przez podatników;

12)   prowadzenie postępowania w sprawach wniosków, odwołań i skarg dotyczących wymiaru podatków oraz opłat lokalnych i przygotowywanie projektów ulg, umorzeń i odroczeń terminów płatności – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

13)   prowadzenie bezpośredniej obsługi podatników;

14)   składanie Skarbnikowi i Kierownikowi informacji statystycznych;

15)   prowadzenie spraw związanych z odwołaniem od decyzji organu podatkowego I instancji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego;

16)   stosowanie przepisów o pomocy publicznej do prowadzonych postępowań podatkowych;

17)   przygotowywanie dokumentacji do prowadzonych postępowań spadkowych;

18)   współpraca w zakresie sporządzania sprawozdań budżetowych;

19)   współpraca z różnymi instytucjami w sprawach podatkowych;

20)   udzielanie informacji podatkowych;

21)   z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)     wydawanie zaświadczeń z zakresu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego oraz poświadczanie oświadczeń prowadzących gospodarstwo rolne,

b)    przetwarzanie danych osobowych,

c)     prowadzenie postępowań dotyczących zwrotu podatku akcyzowego,

d)    przeprowadzania oględzin w postępowaniu podatkowym.

Inspektor ds. wymiaru podatku