Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Ewelina Piech
Stanowiska
stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych
Obowiązki:

 

1)  przygotowywanie projektów pism oraz wykonywanie innych czynności urzędowych
w sprawach należących do kompetencji Wójta, o których mowa w ustawie – Ordynacja podatkowa;

2)  przygotowywanie projektów pism i wykonywanie innych czynności urzędowych
w sprawach należących do kompetencji Wójta z zakresu podatków i opłat lokalnych dotyczących:

a)   podatku od nieruchomości osób prawnych oraz osób fizycznym,

b)   podatku od środków transportowych,

c)   podatek leśny od osób prawnych,

d)   podatek rolny od osób prawnych;

3)  opracowywanie prognozy dochodów z zakresu podatków i opłat lokalnych;

4)  dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych dotyczących:

a) podatku od nieruchomości osób prawnych oraz osób fizycznym,

b) podatku od środków transportowych,

c) podatek leśny od osób prawnych,

d) podatek rolny od osób prawnych;

5)  wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o dochodowości oraz niezaleganiu
w podatkach na wniosek strony;

6)  przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wysokości stawek podatku
i opłat lokalnych;

7)  prowadzenie ewidencji pojazdów podlegających opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych oraz naliczanie tego podatku;

8)  przygotowanie nakazów i decyzji płatniczych;

9)  obsługa komputerowa bazy danych ewidencji poboru podatków;

10)   bieżące dokonywanie zmian geodezyjnych w podatkach;

11)   badanie prawidłowości oświadczeń i deklaracji składanych przez podatników;

12)   prowadzenie postępowania w sprawach wniosków, odwołań i skarg dotyczących wymiaru w/w podatków oraz opłat lokalnych i przygotowywanie projektów ulg, umorzeń i odroczeń terminów płatności;

13)   prowadzenie bezpośredniej obsługi podatników;

14)   składanie Skarbnikowi i Kierownikowi informacji statystycznych;

15)   prowadzenie spraw związanych z odwołaniem od decyzji organu podatkowego
I instancji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego;

16)   sporządzanie informacji na temat ściągalności podatków dla potrzeb Wójta, Skarbnika
i Kierownika;

17)   prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej a także wydawania w tym zakresie decyzji, postanowień i zaświadczeń;

18)   stosowanie przepisów o pomocy publicznej do prowadzonych postępowań podatkowych oraz sporządzanie obowiązujących sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej;

19)   współpraca w zakresie sporządzania sprawozdań budżetowych;

20)   współpraca z różnymi instytucjami w sprawach podatkowych;

21)   w zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)     prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej a także wydawanie w tym zakresie decyzji, postanowień i zaświadczeń, potwierdzanie za zgodność z oryginałem kopii faktur VAT stanowiących dowód zakupu oleju napędowego oraz umieszczanie na fakturach VAT stanowiących dowód zakupu oleju napędowego adnotacji o treści: „przyjęto w dniu … do zwrotu części podatku akcyzowego”,

b)    wydawanie zaświadczeń z zakresu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego oraz poświadczanie oświadczeń prowadzących gospodarstwo rolne,

c)     przetwarzanie danych osobowych,

d)    prowadzenia postępowań dotyczących zwrotu podatku akcyzowego,

e)     przeprowadzania oględzin w toczących się postępowaniach podatkowych.

Podinspektor ds. podatków i opłat lokalnych
Email