Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. finansowych i podatku Vat

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
ds. finansowych i podatku Vat
Okres obejmowania stanowiska:
od 2021-01-14
Obowiązki:
  • w zakresie zadań stanowiska ds. finansowych i podatku Vat należy w szczególności:

wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych
Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Publiczna Szkoła Podstawowa w Branwi, Zespół Szkół w Dzwoli, Zespół Szkół w Kocudzy, Zespół Szkół w Krzemieniu, w zakresie:

1) prowadzenie spraw związanych z obliczaniem wynagrodzeń oraz wszelkiego rodzaju świadczeń, w szczególności:

- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników,

- rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ZUS,

- sporządzanie dokumentacji dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla obecnych i byłych pracowników podległych jednostek, dla celów emerytalnych i rentowych,

- prowadzenie kart zasiłkowych pracowników,

- współpraca z ZUS w sprawie naliczania i rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne łącznie z wymaganymi deklaracjami;

2) przygotowywanie danych do sprawozdań GUS,

3) pomoc przy prowadzeniu inwentaryzacji majątku Gminy,

4) prowadzenia spraw z zakresu naliczania i egzekwowania opłat z tytułu dzierżawy
i użytkowania nieruchomości gminnych zabudowanych oraz lokali użytkowych,

5) ewidencja i prowadzenie rejestrów dochodów własnych Gminy - czynsze za mieszkania,

6) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości,

7) w zakresie podatku VAT:

- prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku VAT,

- terminowe wystawianie faktur VAT,

- systematyczna kontrola wpływu dochodów i wydatków podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT,

- dekretowanie i ewidencja księgowa deklaracji VAT z zastosowaniem klasyfikacji budżetowej,

- comiesięczne rozliczanie podatku VAT, sporządzanie deklaracji cząstkowej oraz terminowe jej przekazywanie celem sporządzenia scentralizowanej deklaracji,

- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT,

- szczegółowa weryfikacja wykazu podatników VAT (bezpośrednio przed dokonaniem przelewu za nabyte towary czy usługi tj. w dniu zlecenia przelewu), w celu sprawdzenia,
czy rachunek na który dokonamy płatności za transakcje należy do czynnego podatnika VAT i znajduje się na tzw. „białej liście podatników VAT,

- wykonywanie wydruków potwierdzeń weryfikacji z wykazu podatników VAT,

- kontrolowanie rozliczeń po dokonaniu przelewu,

8) przygotowywanie rachunków do wypłaty oraz dokonywanie przelewów,

9) wprowadzanie przelewów i ich terminowa realizacja w systemie bankowości elektronicznej w tym: weryfikacja pod względem obowiązku zapłaty w mechanizmie podzielonej płatności,

10) prowadzenie całości spraw związanych z Pracowniczą Kasą Zapomogowo – Pożyczkową (ewidencjonowanie rozrachunków z tytułu przydzielonych pracownikom pożyczek),

11) prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Mieszkaniowym (ewidencjonowanie rozrachunków z tytułu przyznanych decyzji),

12) w zakresie spraw dot. ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Dzwola - stała współpraca z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w szczególności:

- zapewnienie zgodności przetwarzanych danych z przepisami o ochronie danych osobowych,

- nadzorowanie, opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz przestrzegania zasad w niej określonych,

- zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,

- prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych,

- nadzór przestrzegania zasad ochrony poszczególnych grup informacji, w szczególności danych osobowych (z wyłączeniem informacji niejawnych),

- kontrolowanie ochrony obszarów przetwarzania danych w zakresie adekwatności stosowanych zabezpieczeń i możliwości wystąpienia w nich zagrożeń,

- kontrola poprawności zabezpieczeń danych przetwarzanych metodami tradycyjnymi,

- kontrola mechanizmów uwierzytelniania użytkowników w systemie informatycznym przetwarzającym dane osobowe oraz kontrola dostępu do danych osobowych,

- systematyczna analiza dokumentacji pod kątem obszarów, zbiorów oraz zasad ochrony,

- podjęcie natychmiastowych działań zabezpieczających w przypadku otrzymania wiadomości o naruszeniu bezpieczeństwa informacji,

- współpraca i nadzór przy opracowywaniu oraz wdrażaniu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji,

- przygotowanie do pełnienia funkcji inspektora ds. ochrony danych osobowych,

- przygotowanie i prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem PE i R (UE) o ochronie danych osobowych (RODO),

- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników o obowiązkach związanych z ochroną danych osobowych,

- monitorowanie procesów przetwarzania danych osobowych zachodzących w jednostkach,

- współpraca i nadzór podczas organizacji i przeprowadzaniu szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych,

- współpraca i nadzór przy przeprowadzaniu audytów,

- monitorowanie operacji przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych,

- współpraca z administratorami danych,

- pełnienie funkcji punktu kontaktowego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych w jednostce,

13) prowadzenie rejestru zawartych umów dotyczących spraw i obejmujących zadania realizowane w referacie oświaty i wychowania.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2017-01-01
Osoba wprowadzająca informację:
Świś Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2017-03-14