Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wójt Gminy Dzwola

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Kadencja
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Wójt Gminy Dzwola
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-11-20
Godziny przyjęć i nr pokoju:

8.00 - 15.00

Obowiązki:

 

 

 

Do zakresu działań i kompetencji Wójta należy w szczególności:

1)   kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;

2)   wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych, w tym w sprawach z zakresu administracji publicznej;

3)   wydawanie aktów o charakterze porządkowym w granicach prawa a także zarządzeń regulujących pracę Urzędu;

4)   podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie;

5)   składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy;

6)   udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji;

7)   upoważnienie innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

8)   podejmowanie innych decyzji, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu;

9)   rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi Urzędu;

10)    realizowanie budżetu Gminy;

11)    kontrolowanie przestrzegania przez podlegle i nadzorowane przez siebie jednostki sektora finansów publicznych, realizacji procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków oraz działalności jednostki;

12)    zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych jednostek oświatowych;

13)    przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady;

14)    sprawowanie funkcji terenowego szefa obrony cywilnej;

15)    koordynowanie organizowanych akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych
i katastrof;

16)    zapewnienie ochrony przeciwpożarowej;

17)    okresowe zwoływanie narad z udziałem pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych;

18)    przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;

19)    wykonywanie innych zadań wynikających bezpośrednio z przepisów prawa i uchwał Rady;

20)    sprawowanie kontroli nad działalnością sołectw;

21)    sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością pracowników Urzędu;

22)    sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych Gminy;

23)    przeprowadzanie okresowej oceny podległych pracowników.

 

 

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dyjach Wiesław
Data wytworzenia informacji:
2018-11-20
Osoba wprowadzająca informację:
Świś Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2009-11-05