Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
w zakresie zadań stanowiska ds. obsługi Rady Gminy i kadr należy
w szczególności:
a) w zakresie obsługi Rady Gminy:
- prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Rady, Przewodniczącego Rady, oraz Komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady oraz jej Komisji,
- przyjmowanie, nadawanie biegu i kontrola załatwiania wniosków ogólnospołecznych, interpelacji radnych, wniosków komisji Rady kierowanych do Urzędu i Wójta,
- sporządzanie i przechowywanie protokołów z obrad Rady,
- przesyłanie uchwał podjętych przez Radę do jednostek nadzorujących,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy oraz ich udostępnianie,
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady oraz nadzór nad publikacją w BIP,
b) sporządzanie zawiadomień o reklamowaniu z urzędu, dotyczących radnych,
c) prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń wydanych przez Wójta,
d) przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do ławników sądowych,
e) przeprowadzanie wyborów do organów pomocniczych Gminy:
- przygotowanie wyborów,
- prowadzenie dokumentacji z wyborów,
- organizowanie i obsługa narad z sołtysami,
- przekazywanie wniosków mieszkańców do rozpatrzenia przez odpowiednie organy,
f) przygotowywanie od strony kancelaryjno – biurowej zebrań wiejskich,
g) opieka i nadzór nad miejscami cmentarnictwa wojennego,
h) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia:
- realizacja polityki zdrowotnej na terenie Gminy,
- współpraca z Zakładami Opieki Zdrowotnej,
- przekazywanie powiatowi informacji o realizowanych programach zdrowotnych,
i) prowadzenie spraw kadrowych, w tym m.in.:
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy za wyjątkiem Dyrektorów Szkół,
- nadzór nad wykorzystaniem urlopów wypoczynkowych,
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- ewidencja czasu pracy pracowników,
- prowadzenie ewidencji urlopów okolicznościowych, bezpłatnych, wychowawczych oraz zwolnień lekarskich,
- prowadzenie rejestru wypadków przy pracy,
- opracowywanie sprawozdawczości GUS o stanie zatrudnienia,
- kierowanie pracowników na badania wstępne, okresowe i kontrolne,
j) realizacja zadań w zakresie bhp i ppoż. Urzędu w tym:
- współpraca z specjalistą do pełnienia służby bezpieczeństwa i higieny pracy
w zakresie badań okresowych i szkoleń,
- współpraca z specjalistą ochrony przeciwpożarowej,
k) prowadzenie ewidencji kierowców - mechaników jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych,
l) w zakresie prowadzenia archiwum zakładowego:
- przyjmowanie materiałów do archiwum z komórek organizacyjnych,
- opracowywanie przyjętych materiałów,
- prowadzenie ewidencji akt niearchiwalnych i archiwalnych oraz zabezpieczanie,
- brakowanie akt kategorii B,
- współpraca z Archiwum Państwowym
(Pokaż pracowników archiwalnych)