Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
stanowisko ds. wymiaru podatku

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
stanowisko ds. wymiaru podatku
Obowiązki:

 

1)  przygotowywanie projektów pism oraz wykonywanie innych czynności urzędowych w sprawach należących do kompetencji Wójta, o których mowa w ustawie – Ordynacja podatkowa, przygotowywanie projektów pism i wykonywanie innych czynności urzędowych;

2)  w sprawach należących do kompetencji Wójta z zakresu podatków i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

3)  opracowywanie prognozy dochodów z zakresu podatków i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

4)  dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

5)  wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o dochodowości oraz niezaleganiu w podatkach, na wniosek strony;

6)  przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wysokości stawek podatku i opłat lokalnych – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

7)  przygotowanie nakazów i decyzji płatniczych;

8)  obsługa komputerowa bazy danych ewidencji poboru podatków;

9)  bieżące dokonywanie zmian geodezyjnych w podatkach;

10)   prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów;

11)   badanie prawidłowości oświadczeń i informacji składanych przez podatników;

12)   prowadzenie postępowania w sprawach wniosków, odwołań i skarg dotyczących wymiaru podatków oraz opłat lokalnych i przygotowywanie projektów ulg, umorzeń i odroczeń terminów płatności – podatku rolnego i leśnego osobom fizycznym;

13)   prowadzenie bezpośredniej obsługi podatników;

14)   składanie Skarbnikowi i Kierownikowi informacji statystycznych;

15)   prowadzenie spraw związanych z odwołaniem od decyzji organu podatkowego I instancji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego;

16)   stosowanie przepisów o pomocy publicznej do prowadzonych postępowań podatkowych;

17)   przygotowywanie dokumentacji do prowadzonych postępowań spadkowych;

18)   współpraca w zakresie sporządzania sprawozdań budżetowych;

19)   współpraca z różnymi instytucjami w sprawach podatkowych;

20)   udzielanie informacji podatkowych;

21)   z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)     wydawanie zaświadczeń z zakresu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego oraz poświadczanie oświadczeń prowadzących gospodarstwo rolne,

b)    przetwarzanie danych osobowych,

c)     prowadzenie postępowań dotyczących zwrotu podatku akcyzowego,

d)    przeprowadzania oględzin w postępowaniu podatkowym.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2016-08-01
Osoba wprowadzająca informację:
Flis Jadwiga
Dodano do BIP dnia:
2016-09-15