Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
1) w zakresie obsługi kasowej:
a) przyjmowanie wpłat indywidualnych od klientów Urzędu, podatników, sołtysów oraz z tytułu rozliczeń z pracownikami,
b) odprowadzanie przyjętej gotówki do banku na właściwe rachunki bankowe,
c) podejmowanie gotówki w banku i dokonywanie innych rozliczeń wynikających
z zatwierdzonych dokumentów (list płac, rachunków, zaliczek, delegacji służbowych),
d) sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych,
e) gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania, ich zamawianie, wydawanie
i rozliczanie zużycia,
f) przygotowywanie materiałów do archiwum;
2) ewidencja i prowadzenie rejestrów dochodów własnych gminy, dotacji, subwencji;
3) w zakresie księgowości pozabudżetowej:
a) prowadzenie całości spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, w tym:
- naliczanie i odprowadzanie na odrębny rachunek środków na ZFŚS,
- aktualizacja przepisów wewnętrznych dot. ZFŚS,
- prowadzenie rozliczenia ZFŚS;
b) prowadzenie całości spraw związanych z Pracowniczą Kasą Zapomogowo – Pożyczkową (ewidencjonowanie rozrachunków z tytułu przydzielonych pracownikom pożyczek);
4) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:
a) przetwarzanie danych osobowych;
5) w czasie dłuższej nieobecności pracownika – główny specjalista ds. księgowości, wykonywanie zadań
w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych – instytucja kultury: Gminna Biblioteka Publiczna i Ośrodek Kultury,
w zakresie:
a) prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;
b) prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:
- dziennik,
- księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),
- księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:
-- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,
-- rozrachunki z budżetami,
-- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,
-- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,
-- karty wydatków;
c) uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca,
d) sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych,
e) sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań,
f) opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych,
g) prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji ora projektów,
h) prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek oraz sporządzanie sprawozdań o ich stanie,
i)rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie,
j)ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca,
k) w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:
- dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,
- dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,
- realizacja zobowiązań finansowych,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,
- prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych,
- przygotowywanie rachunków do wypłaty oraz dokonywanie przelewów;
l)prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:
- karty środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
- księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych
i prawnych,
- uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:
-- 011 „Środki trwałe”,
-- 013 „Pozostałe środki trwałe”,
--współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;
m) prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową,
n) naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną dla pracowników,
- o) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości,
p) sporządzanie sprawozdań do GUS z mienia,
q) w zakresie wydatków strukturalnych:
- wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,
- klasyfikacja wydatków strukturalnych,
- rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,
- sporządzanie sprawozdania Rb-WS;