Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
stanowisko ds. płac i podatku Vat

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
stanowisko ds. płac i podatku Vat
Obowiązki:

 

1)   prowadzenie całości spraw związanych z obliczaniem wynagrodzeń oraz wszelkiego rodzaju świadczeń,
a w szczególności:

a)  przygotowywanie dokumentacji do wypłaty wynagrodzenia dla pracowników Urzędu Gminy Dzwola,

b)  sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu Gminy Dzwola,

c)  obliczanie zasiłków chorobowych i innych,

d)  obliczanie potrąceń ustawowych i innych,

e)  sporządzanie list płatniczych dla osób zatrudnionych na podstawie umów zleceń,

f)   realizowanie wynagrodzeń w związku z umowami o dzieło,

g)  sporządzanie list płatniczych dla sołtysów z tytułu otrzymanej prowizji,

h)  sporządzanie list płatniczych dla radnych z tytułu zryczałtowanych diet,

i)   prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników;

2)   prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych pracowników płatnych z funduszu płac i ZUS;

3)   sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków;

4)   sporządzanie informacji o dochodach na właściwych drukach;

5)   współpraca z Urzędem Skarbowym w sprawie naliczania i przekazywania podatku od  wynagrodzeń łącznie z wymaganymi deklaracjami;

6)   współpraca z ZUS w sprawie naliczania i rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne łącznie
z wymaganymi deklaracjami;

7)   sporządzanie sprawozdań GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniach;

8)   prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wynagrodzeń z funduszu osobowego pracowników zatrudnionych na prace interwencyjne i roboty publiczne w tym:

a)     obliczanie kwoty należnej do refundacji zgodnie z umową zawartą z PUP,

b)    przygotowywanie dokumentów stanowiących załączniki do wniosku o refundację,

c)     sporządzenie wniosku o refundację;

9) naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną dla pracowników;

10)   prowadzenie kart opałowych;

11)   pomoc przy prowadzeniu inwentaryzacji majątku Gminy;

12)   prowadzenie analityki do konta „013”, „020”;

13)   prowadzenia spraw z zakresu naliczania i egzekwowania opłat z tytułu dzierżawy i użytkowania nieruchomości gminnych zabudowanych oraz lokali użytkowych;

14)   prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów używania do celów służbowych pojazdów niebędących własnością pracodawcy;

15)   prowadzenie spraw związanych z wypłatą ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej;

16)   w zakresie wydatków strukturalnych:

a)    wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych Urzędu,

b)    klasyfikacja wydatków strukturalnych,

c)    rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym 950 ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,

d)    sporządzanie sprawozdania Rb-WS;

17)       gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;

18)       w zakresie funduszu sołeckiego:

a)     ustalenie wysokości środków przypadających danemu sołectwu oraz przekazanie informacji sołtysom
i wojewodzie,

b)    przyjmowanie od sołectw i weryfikacja wniosków w sprawie przyznania środków
w ramach funduszu sołeckiego,

c)     opracowywanie projektu wydatków budżetu związanych z realizacją przedsięwzięć
w ramach funduszu sołeckiego, na podstawie wniosków sołectw oraz przekazywanie projektu Skarbnikowi,

d)    pomoc i współpraca z sołtysami w sporządzaniu wniosku oraz jego realizacji i rozliczeniu,

e)     przygotowywanie dokumentacji o zwrot z budżetu państwa, części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego;

19)   w zakresie podatku VAT:

a)    prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku VAT,

b)    systematyczna kontrola wpływu dochodów i wydatków podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT,

c)    dekretowanie i ewidencja księgowa deklaracji VAT z zastosowaniem klasyfikacji budżetowej,

d)    comiesięczne rozliczanie podatku VAT, sporządzanie deklaracji podatkowej oraz terminowe składanie deklaracji i płatności podatku VAT w Urzędzie Skarbowym,

e)    współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie rozliczeń podatku VAT;

20)   wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli oraz Gminna Biblioteka Publiczna i Ośrodek Kultury, w zakresie:

a)     prowadzenie całości spraw związanych z obliczaniem wynagrodzeń oraz wszelkiego rodzaju świadczeń, a w szczególności:

- przygotowywanie dokumentacji do wypłaty wynagrodzenia dla pracowników,

- sporządzanie list płac dla pracowników,

- obliczanie zasiłków chorobowych i innych,

- obliczanie potrąceń ustawowych i innych,

- sporządzanie list płatniczych dla osób zatrudnionych na podstawie umów zleceń,

- realizowanie wynagrodzeń w związku z umowami o dzieło,

- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników,

- naliczanie i przekazywanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne świadczeniobiorców,

- prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych pracowników płatnych z funduszu płac i ZUS,

b)    sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków,

c)     sporządzanie informacji o dochodach na właściwych drukach,

d)    współpraca z Urzędem Skarbowym w sprawie naliczania i przekazywania podatku od  wynagrodzeń  łącznie z wymaganymi deklaracjami,

e)     współpraca z ZUS w sprawie naliczania i rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne łącznie
z wymaganymi deklaracjami,

f)     sporządzanie sprawozdań GUS o wynagrodzeniach oraz innych w ramach zakresu obowiązków,

g)    prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wynagrodzeń z funduszu osobowego pracowników zatrudnionych na prace interwencyjne i roboty publiczne w tym:

- obliczanie kwoty należnej do refundacji zgodnie z umową zawartą z PUP,

- przygotowywanie dokumentów stanowiących załączniki do wniosku o refundację,

- sporządzenie wniosku o refundację,

21) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)     przetwarzanie danych osobowych,

b)    odbiór i pokwitowanie przesyłek pocztowych,

c)     obliczania i pobierania podatków z wynagrodzeń pracowniczych,

d)    wykonywania czynności na koncie użytkownika nr tel. dla jednostki OSP Dzwola,

e)     podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej;


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2016-08-01
Osoba wprowadzająca informację:
Flis Jadwiga
Dodano do BIP dnia:
2016-09-15