Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Główny specjalista ds. księgowości

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Główny specjalista ds. księgowości
Obowiązki:

Wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych
Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli oraz Gminna Biblioteka Publiczna i Ośrodek Kultury, w zakresie:

1)      prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;

2)      prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:

a)     dziennik,

b)    księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),

c)     księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:

- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,

- rozrachunki  z budżetami,

- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,

- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,

- karty wydatków;

3)    uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca;

4)    sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych;

5)    sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań;

6)    opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych;

7)    prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji ora projektów;

8)    prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek oraz sporządzanie sprawozdań o ich stanie;

9)    rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie;

10) ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca;

11) w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:

a)    dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,

b)    dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,

c)    realizacja zobowiązań finansowych,

d)    prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,

e)    prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych,

f)     przygotowywanie rachunków do wypłaty oraz dokonywanie przelewów;

12) prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:

a)     karty środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,

b)    księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych
i prawnych,

c)     uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:

- 011 „Środki trwałe”,

- 013 „Pozostałe środki trwałe”,

- współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;

14) prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową;

15) naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną dla pracowników;

16) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;

17) sporządzanie sprawozdań do GUS z mienia;

18) w zakresie wydatków strukturalnych:

a)     wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,

b)    klasyfikacja wydatków strukturalnych,

c)     rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,

d)    sporządzanie sprawozdania Rb-WS;

18) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)     przetwarzanie danych osobowych.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2016-09-15
Osoba wprowadzająca informację:
Flis Jadwiga
Dodano do BIP dnia:
2016-09-15