Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
Wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych
Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli oraz Gminna Biblioteka Publiczna i Ośrodek Kultury, w zakresie:
1) prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;
2) prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:
a) dziennik,
b) księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),
c) księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:
- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,
- rozrachunki z budżetami,
- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,
- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,
- karty wydatków;
3) uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca;
4) sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych;
5) sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań;
6) opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych;
7) prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji ora projektów;
8) prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek oraz sporządzanie sprawozdań o ich stanie;
9) rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie;
10) ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca;
11) w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:
a) dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,
b) dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,
c) realizacja zobowiązań finansowych,
d) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,
e) prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych,
f) przygotowywanie rachunków do wypłaty oraz dokonywanie przelewów;
12) prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:
a) karty środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
b) księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych
i prawnych,
c) uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:
- 011 „Środki trwałe”,
- 013 „Pozostałe środki trwałe”,
- współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;
14) prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową;
15) naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną dla pracowników;
16) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;
17) sporządzanie sprawozdań do GUS z mienia;
18) w zakresie wydatków strukturalnych:
a) wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,
b) klasyfikacja wydatków strukturalnych,
c) rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,
d) sporządzanie sprawozdania Rb-WS;
18) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:
a) przetwarzanie danych osobowych.