Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Sekretarz Gminy Dzwola
Adres komórki
23-304 Dzwola 168
Telefon
158752215
Fax
158752215

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Kadencja
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Sekretarz Gminy Dzwola
Okres obejmowania stanowiska:
od 2008-12-30
Godziny przyjęć i nr pokoju:

 

poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.30. – 15.30, wtorek  8.00 – 16.00.

pokój nr 16 c

Obowiązki:

 

 

 

1)   zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu;

2)   realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;

3)   opracowywanie aktualizacji Statutu Gminy;

4)   opracowywanie aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i towarzyszących mu zarządzeń wewnętrznych;

5)   opracowywanie zakresów czynności na stanowiska pracy w Urzędzie oraz bieżąca ich aktualizacja;

6)   sprawowanie nadzoru nad organizacją i dyscypliną pracy;

7)   opracowywanie projektów regulaminów pracy i wynagradzania w Urzędzie;

8)   sprawowanie nadzoru nad prowadzaniem spraw kadrowych pracowników Urzędu
i kierowników/dyrektorów jednostek organizacyjnych;

9)   prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników;

10)   organizowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników;

11)   prowadzenie ewidencji wydawanych przez Wójta pełnomocnictw / upoważnień;

12)   prowadzenie Rejestru Instytucji Kultury;

13)   przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;

14)   opiniowanie godzin pracy aptek na terenie Gminy;

15)   przygotowywanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy – staże, roboty publiczne, prace interwencyjne;

16)   sprawowanie nadzoru nad stażami absolwenckimi i praktykami zawodowymi;

17)   współdziałanie z innymi jednostkami administracji publicznej w szczególności: GUS, PFRON, KBW;

18)   przekazywanie informacji do PFRON o liczbie osób zatrudnionych w Urzędzie oraz składanie stosownych deklaracji;

19)   zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa, (KPA, instrukcja kancelaryjna) i innymi w zakresie pracy Urzędu, współpraca z Radcą Prawnym;

20)   pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. wyborów – Urzędnika Wyborczego;

21)   wykonywanie  zadań związanych z organizacją wyborów: do Sejmu RP i Senatu RP, Prezydenta RP, do Parlamentu Europejskiego, do organów stanowiących JST, wójtów oraz spisów;

22)   prowadzenie Zbioru Aktów Prawa Miejscowego;

23)   przekształcanie uchwał Rady Gminy do formatu XML i przekazywanie do publikacji
w Dzienniku Urzędowym;

24)   koordynowanie prac związanych z wyborami do jednostek pomocniczych Gminy;

25)   opracowywanie aktualizacji Statutów jednostek pomocniczych Gminy;

26)   nadzorowanie rzetelnego, terminowego, zgodnego z prawem załatwiania spraw obywateli;

27)   nadzorowanie właściwego załatwiania skarg i wniosków przez merytoryczne komórki;

28)   przeprowadzanie okresowej oceny podległych pracowników;

29)   prowadzenie spraw w zakresie służby przygotowawczej w urzędzie;

30)   przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawniania pracy Urzędu;

31)   prowadzenie książki kontroli;

32)   wykonywania kontroli zarządczej w ramach obszarów powierzonych w zakresie obowiązków;

33)   gromadzenie materiałów pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli oraz zapewnienie terminowej realizacji wniosków pokontrolnych;

34)   przygotowanie projektu uchwał lub zarządzeń w zakresie zakładania, przekształcania
i likwidowania jednostek organizacyjnych Gminy;

35)   nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej;

36)   nadzoru nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej, zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz wszelkich informacji publicznych;

37)   nadzór nad inwentaryzacją wyposażenia Urzędu;

38)   sprawowanie nadzoru i kierowanie pracą Referatu Administracyjnego;

39)   sporządzanie i aktualizacja opisów stanowisk pracy;

40)   współpraca z Przewodniczącym Rady Gminy w sprawach związanych z składaniem oświadczeń majątkowych;

41)   prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami majątkowymi, składanymi przez radnych i inne osoby zobowiązane ustawą o samorządzie gminnym;

42)   bieżąca obsługa elektronicznej skrytki ePUAP;

43)   aktualizacja strony internetowej Gminy Dzwola oraz BIP;

44)   opracowanie lub zlecanie opracowania materiałów promocyjnych Gminy;

45)   w przypadku nieobecności sekretarza zastępstwo ustala Wójt;

46)   z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)   wykonywanie czynności zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Gminy Dzwola
i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

b)  dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu Gminy
i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym do wydawania poleceń służbowych, udzielania urlopów wypoczynkowych i okolicznościowych,

c)   wydawanie decyzji, zaświadczeń, postanowień z zakresu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego, zwrot podatku akcyzowego,

d)  zawieranie umów o udzielenie pożyczki z ZFŚS,

e)   zawieranie umów i zaciąganie zobowiązań w ramach bieżącej obsługi technicznej
i materiałowej Urzędu Gminy oraz w zakresie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,

f)   zatwierdzania do wypłaty list ze świadczeń rodzinnych,

g)  zatwierdzania do wypłaty list z funduszu alimentacyjnego,

h)  poświadczanie własnoręczności podpisu oraz poświadczania pozostawania osoby przy życiu lub
w określonym miejscu,

i)    poświadczanie dokumentów za zgodność z oryginałem,

j)    wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,

k)  wykonywanie wszelkich zadań z zakresu zapewnienia właściwej organizacji Urzędu,

l)    przetwarzanie danych osobowych,

m) odbioru i pokwitowania przesyłek pocztowych,

n)  sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania,o)  dokonywania czynności o których mowa w art. 26 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

 

 

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Świś Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2009-11-05
Osoba wprowadzająca informację:
Świś Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2009-11-05