Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.30. – 15.30, wtorek 8.00 – 16.00. pok. 16 c
- Zadania ogólne kierowników Referatów:
1) Kierownicy Referatów:
a) kierują pracą podporządkowanych komórek organizacyjnych,
b) ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za prawidłową organizację i skuteczną realizację zadań objętych zakresem działania Referatu oraz wykonywanie zarządzeń, decyzji i poleceń kierownictwa Urzędu;
2) do podstawowych zadań i obowiązków kierowników Referatów należy
w szczególności:
a) zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań Referatu, przede wszystkim w zakresie kompletności i prawidłowości obsługi interesantów, w tym opracowanie procedur załatwiania spraw w kierowanej komórce,
b) inicjowanie działań zapewniających właściwe funkcjonowanie w zakresie zadań Referatu, określonych dziedzin życia społecznego i gospodarczego Gminy,
c) kształtowanie u podległych pracowników postaw sumienności, dbałości o pracę
i wysoką jej jakość, zaangażowanie w pracy ze szczególnym uwzględnieniem dobra Gminy i jej mieszkańców,
d) udział w ustalaniu zakresu czynności, zadań i odpowiedzialności dla podległych pracowników z uwzględnieniem sprawowanego nadzoru wynikającego z § 12 niniejszego Regulaminu,
e) usprawnianie organizacji, metod i form pracy kierowanego Referatu oraz współdziałanie w tym zakresie doskonalenia zawodowego pracowników z Sekretarzem,
f) dokonywanie analizy kosztów, realizacji poszczególnych zadań,
g) współdziałanie ze Skarbnikiem przy przygotowaniu projektu budżetu Gminy i planu finansowego Urzędu oraz ich realizacji w zakresie działania Referatu zgodnie
z obowiązującymi przepisami szczególnymi,
h) opracowywanie informacji, analiz, opinii i sprawozdań w zakresie realizacji zadań powierzonych do realizacji przez Referat,
i) realizacja zadań kontroli zarządczej w ramach Referatu,
j) kreowanie polityki informacyjnej oraz promocji Gminy,
k) inicjowanie, przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów dla potrzeb Rady.
poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.30. – 15.30, wtorek 8.00 – 16.00.
pokój nr 16 c
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu;
2) realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;
3) opracowywanie aktualizacji Statutu Gminy;
4) opracowywanie aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i towarzyszących mu zarządzeń wewnętrznych;
5) opracowywanie zakresów czynności na stanowiska pracy w Urzędzie oraz bieżąca ich aktualizacja;
6) sprawowanie nadzoru nad organizacją i dyscypliną pracy;
7) opracowywanie projektów regulaminów pracy i wynagradzania w Urzędzie;
8) sprawowanie nadzoru nad prowadzaniem spraw kadrowych pracowników Urzędu
i kierowników/dyrektorów jednostek organizacyjnych;
9) prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników;
10) organizowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników;
11) prowadzenie ewidencji wydawanych przez Wójta pełnomocnictw / upoważnień;
12) prowadzenie Rejestru Instytucji Kultury;
13) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
14) opiniowanie godzin pracy aptek na terenie Gminy;
15) przygotowywanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy – staże, roboty publiczne, prace interwencyjne;
16) sprawowanie nadzoru nad stażami absolwenckimi i praktykami zawodowymi;
17) współdziałanie z innymi jednostkami administracji publicznej w szczególności: GUS, PFRON, KBW;
18) przekazywanie informacji do PFRON o liczbie osób zatrudnionych w Urzędzie oraz składanie stosownych deklaracji;
19) zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa, (KPA, instrukcja kancelaryjna) i innymi w zakresie pracy Urzędu, współpraca z Radcą Prawnym;
20) pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. wyborów – Urzędnika Wyborczego;
21) wykonywanie zadań związanych z organizacją wyborów: do Sejmu RP i Senatu RP, Prezydenta RP, do Parlamentu Europejskiego, do organów stanowiących JST, wójtów oraz spisów;
22) prowadzenie Zbioru Aktów Prawa Miejscowego;
23) przekształcanie uchwał Rady Gminy do formatu XML i przekazywanie do publikacji
w Dzienniku Urzędowym;
24) koordynowanie prac związanych z wyborami do jednostek pomocniczych Gminy;
25) opracowywanie aktualizacji Statutów jednostek pomocniczych Gminy;
26) nadzorowanie rzetelnego, terminowego, zgodnego z prawem załatwiania spraw obywateli;
27) nadzorowanie właściwego załatwiania skarg i wniosków przez merytoryczne komórki;
28) przeprowadzanie okresowej oceny podległych pracowników;
29) prowadzenie spraw w zakresie służby przygotowawczej w urzędzie;
30) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawniania pracy Urzędu;
31) prowadzenie książki kontroli;
32) wykonywania kontroli zarządczej w ramach obszarów powierzonych w zakresie obowiązków;
33) gromadzenie materiałów pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli oraz zapewnienie terminowej realizacji wniosków pokontrolnych;
34) przygotowanie projektu uchwał lub zarządzeń w zakresie zakładania, przekształcania
i likwidowania jednostek organizacyjnych Gminy;
35) nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej;
36) nadzoru nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej, zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz wszelkich informacji publicznych;
37) nadzór nad inwentaryzacją wyposażenia Urzędu;
38) sprawowanie nadzoru i kierowanie pracą Referatu Administracyjnego;
39) sporządzanie i aktualizacja opisów stanowisk pracy;
40) współpraca z Przewodniczącym Rady Gminy w sprawach związanych z składaniem oświadczeń majątkowych;
41) prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami majątkowymi, składanymi przez radnych i inne osoby zobowiązane ustawą o samorządzie gminnym;
42) bieżąca obsługa elektronicznej skrytki ePUAP;
43) aktualizacja strony internetowej Gminy Dzwola oraz BIP;
44) opracowanie lub zlecanie opracowania materiałów promocyjnych Gminy;
45) w przypadku nieobecności sekretarza zastępstwo ustala Wójt;
46) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:
a) wykonywanie czynności zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Gminy Dzwola
i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
b) dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu Gminy
i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym do wydawania poleceń służbowych, udzielania urlopów wypoczynkowych i okolicznościowych,
c) wydawanie decyzji, zaświadczeń, postanowień z zakresu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego, zwrot podatku akcyzowego,
d) zawieranie umów o udzielenie pożyczki z ZFŚS,
e) zawieranie umów i zaciąganie zobowiązań w ramach bieżącej obsługi technicznej
i materiałowej Urzędu Gminy oraz w zakresie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,
f) zatwierdzania do wypłaty list ze świadczeń rodzinnych,
g) zatwierdzania do wypłaty list z funduszu alimentacyjnego,
h) poświadczanie własnoręczności podpisu oraz poświadczania pozostawania osoby przy życiu lub
w określonym miejscu,
i) poświadczanie dokumentów za zgodność z oryginałem,
j) wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
k) wykonywanie wszelkich zadań z zakresu zapewnienia właściwej organizacji Urzędu,
l) przetwarzanie danych osobowych,
m) odbioru i pokwitowania przesyłek pocztowych,
n) sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania,o) dokonywania czynności o których mowa w art. 26 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.