Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Główny specjalista ds. księgowości oświatowej

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Okres obejmowania stanowiska:
od 2017-01-01
Obowiązki:

1)   w zakresie zadań stanowiska Główny specjalista ds. księgowości oświatowej należy w szczególności:

Wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych
Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Publiczna Szkoła Podstawowa w Branwi, Zespół Szkół w Dzwoli, Zespół Szkół w Kocudzy, Zespół Szkół w Krzemieniu, w zakresie:

a)      prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;

b)      bieżąca analiza planów finansowych jednostek obsługiwanych,

c)      rozliczanie finansowe realizacji projektów realizowanych ze środków zewnętrznych (unijnych, państwowych i innych);

d)      obsługę finansowo – księgową Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jednostek obsługiwanych;

e)      prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:

      - dziennik,

      - księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),

      - księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:

      -- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,

      -- rozrachunki  z budżetami,

      -- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,

      -- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,

      -- karty wydatków;

f)     uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca;

g)    sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych;

h)    sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań;

i)      opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych;

j)      prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji oraz projektów;

k)    prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek;

l)      rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie;

m)   ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca;

n)    w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:

- dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,

- dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,

- realizacja zobowiązań finansowych,

- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,

- prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych;

  • o)    prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:

      - karty środków trwałych,

      - księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych i prawnych,

      - prowadzenie analityki do konta „013”, „020”,

      - uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:

      -- 011 „Środki trwałe”,

      -- 013 „Pozostałe środki trwałe”,

      -- współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;

14) prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową;

15) rozliczanie dotacji celowych otrzymanych przez jednostki oświatowe;

16) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;

17) przygotowywanie danych do sprawozdań GUS;

18) w zakresie wydatków strukturalnych:

  - wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,

       - klasyfikacja wydatków strukturalnych,

       -    rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,

       - sporządzanie sprawozdania Rb-WS;

19)   opracowywanie dokumentacji opisującej politykę rachunkowości w poszczególnych szkołach, a w szczególności:

- zasady prowadzenia rachunkowości, metody wyceny aktywów i pasywów, ustalanie wyniku finansowego,

     - sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym: zakładowego planu kont, wykazu ksiąg rachunkowych, charakterystykę systemu przetwarzania danych, sytemu ochrony danych i ich zbiorów,

     - zasady inwentaryzacji aktywów i pasywów,

     - zasady sporządzania, obiegu i kontroli dowodów finansowo-księgowych.

                      

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2017-01-01
Osoba wprowadzająca informację:
Świś Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2017-03-14