Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wójt Gminy Dzwola

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Kadencja
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Wójt Gminy Dzwola
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-11-20
Godziny przyjęć i nr pokoju:

8.00 - 15.00

Obowiązki:

 

 

 

Do zakresu działań i kompetencji Wójta należy w szczególności:

1)   kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;

2)   wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych, w tym w sprawach z zakresu administracji publicznej;

3)   wydawanie aktów o charakterze porządkowym w granicach prawa a także zarządzeń regulujących pracę Urzędu;

4)   podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy w obowiązującym trybie;

5)   składanie jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy;

6)   udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji;

7)   upoważnienie innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

8)   podejmowanie innych decyzji, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu;

9)   rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi Urzędu;

10)    realizowanie budżetu Gminy;

11)    kontrolowanie przestrzegania przez podlegle i nadzorowane przez siebie jednostki sektora finansów publicznych, realizacji procedur w zakresie celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków oraz działalności jednostki;

12)    zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych jednostek oświatowych;

13)    przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady;

14)    sprawowanie funkcji terenowego szefa obrony cywilnej;

15)    koordynowanie organizowanych akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych
i katastrof;

16)    zapewnienie ochrony przeciwpożarowej;

17)    okresowe zwoływanie narad z udziałem pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych;

18)    przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;

19)    wykonywanie innych zadań wynikających bezpośrednio z przepisów prawa i uchwał Rady;

20)    sprawowanie kontroli nad działalnością sołectw;

21)    sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością pracowników Urzędu;

22)    sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych Gminy;

23)    przeprowadzanie okresowej oceny podległych pracowników.

 

 

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dyjach Wiesław
Data wytworzenia informacji:
2018-11-20
Osoba wprowadzająca informację:
Świś Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2009-11-05