Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Kierownik referatu – stanowisko ds. rozwoju gminy i drogownictwa
Kierownik

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik referatu – stanowisko ds. rozwoju gminy i drogownictwa
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-01-01
Obowiązki:

 

 

 

W zakresie zadań stanowiska ds. rozwoju gminy i drogownictwa należy
w szczególności:

a)    kierowanie pracą Referatu Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej,

b)   w zakresie planowania strategicznego:

- współpraca w opracowywaniu oraz realizacja Strategii Rozwoju Gminy,

- współpraca w opracowywaniu oraz realizacja Programu Rozwoju Wsi (Sołectw),

- współudział w opracowywaniu wieloletnich programów społeczno-gospodarczych
i planów inwestycyjnych,

c)    przygotowywanie procesu inwestycyjnego, opracowywanie zakresów rzeczowych dla poszczególnych inwestycji,

d)   nadzór merytoryczny nad realizacją inwestycji i projektów,

e)    opracowywanie informacji i sprawozdań z realizowanych przez gminę inwestycji,

f)    współpraca przy opracowywaniu propozycji zadań inwestycyjnych do projektu budżetu,

g)   w zakresie spraw związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę:

- opracowywanie planów rozwoju sieci wodociągowej oraz ujęć wody, w celu zapewnienia ciągłości dostaw wody dla mieszkańców Gminy,

- sporządzanie kalkulacji kosztów dostawy 1m3 wody do odbiorców; w tym celu prowadzenie ewidencji kosztów dostawy wody,

h)   w zakresie spraw związanych z zarządzaniem siecią wodociągową Gminy:

- wydawanie warunków wykonania podłączenia nieruchomości do gminnej sieci wodociągowej oraz odbiór wykonanego przyłącza, ewidencji wykonanych przyłączy, naniesienie wykonanego przyłącza na mapę dokumentacji technicznej,

- współdziałanie z firmami, w których zakresie czynności pozostają sprawy związane z monitorowaniem awarii sieci wodociągowej Gminy,

- zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń socjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych,

- stała współpraca z konserwatorami wodociągu Gminnego,

- współpraca z instytucjami prowadzącymi nadzór nad siecią wodociągową,

i) sprawowanie nadzoru nad sprawami z zakresu drogownictwa, nadzór merytoryczny wsparcie techniczne przy realizacji inwestycji drogowych w tym remontów, modernizacji, przebudowy,

j) w zakresie ewidencji i utrzymania dróg:

- prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,

- regulowanie stanu prawnego dróg,

- wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg wojewódzkich i powiatowych,

- wydawanie opinii w sprawie zaliczania drogi do kategorii dróg gminnych,

- wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,

- wydawanie zgody na umieszczanie urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych,

- przeprowadzanie okresowej kontroli dróg i obiektów mostowych,

- prowadzenie okresowych kontroli stanu oznakowania dróg,

- kontrola stanu utrzymania przystanków komunikacji publicznej,

- organizowanie i koordynowanie przygotowań do zimowego utrzymania dróg,

- współpraca z Powiatowym Zarządem Dróg i Zarządem Dróg Wojewódzkich
oraz GDDKiA,

- przygotowywanie stanowisk organów Gminy w sprawie wniosków dotyczących remontów dróg i urządzeń drogowych,

k)    zadania wynikające z ustawy o transporcie drogowym:

- wydawanie zezwoleń na wniosek przedsiębiorcy oraz zmiany na wykonywanie regularnych przewozów osób oraz regularnych specjalnych przewozów osób
w krajowym transporcie drogowym na obszar Gminy,

- wydawanie postanowień dla przewoźników ubiegających się o wydanie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób oraz regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,

- wydawanie opinii w sprawie wykonywania regularnych przewozów osób oraz regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na obszarze Gminy,

l)      przygotowywanie wniosków o współfinansowanie inwestycji drogowych w ramach Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,

m)  prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w energię elektryczną, sporządzanie założeń i planów w tym zakresie m. in. oświetlenie uliczne, współpraca
z przedsiębiorstwami energetycznymi,

n)    prowadzenie rejestru ochotniczych straży pożarnych,

  • o)    prowadzenie dokumentacji Ochotniczych Straży Pożarnych dotyczącej:

- przyjmowanych od jednostek OSP sprawozdań jednostkowych i sporządzanie zbiorczych dla potrzeb jednostek nadzorujących,

- sprawowanie nadzoru technicznego nad sprzętem jednostek OSP na terenie Gminy,

- ustalanie normy zużycia paliw płynnych dla pojazdów i motopomp używanych przez jednostki OSP Gminy Dzwola,

- bieżące prowadzenie księgi przychodów i rozchodów materiałów pędnych,

- prowadzenie kart drogowych pożarniczych pojazdów samochodowych oraz urządzeń będących na wyposażeniu jednostek OSP oraz ich zatwierdzanie jako dysponent,

- rozliczanie zakupionego paliwa do pojazdów i sprzętu silnikowego, używanego przez jednostki OSP Gminy Dzwola,

p)    bieżąca współpraca z Komendantem Gminnym OSP, Komendantem Państwowej Straży Pożarnej oraz Komendantem Policji,

q)    w zakresie udzielonych szczegółowych upoważnień:

- przetwarzanie danych osobowych,

- czynności kontrolnych stosowania przepisów o utrzymaniu czystości i porządku.

- zatwierdzania jako dysponent - karty drogowej pożarniczego pojazdu samochodowego będącego na wyposażeniu jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Dzwola,

- nadawania i przyjmowania przesyłek zawierających informacje niejawne, stanowiące tajemnicę państwową, przesyłanych przez pocztę specjalną Komendy Powiatowej Policji w Janowie Lubelskim dla jednostki: Urząd Gminy Dzwola.

 

 

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2019-01-31
Osoba wprowadzająca informację:
Flis Jadwiga
Dodano do BIP dnia:
2016-09-15