Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
stanowisko ds. obsługi kasy

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
stanowisko ds. obsługi kasy
Obowiązki:

 

1)    w zakresie obsługi kasowej:

a)     przyjmowanie wpłat indywidualnych od klientów Urzędu, podatników, sołtysów oraz z tytułu rozliczeń z pracownikami,

b)    odprowadzanie przyjętej gotówki do banku na właściwe rachunki bankowe,

c)    podejmowanie gotówki w banku i dokonywanie innych rozliczeń wynikających
z zatwierdzonych dokumentów (list płac, rachunków, zaliczek, delegacji służbowych),

d)    sporządzanie raportów kasowych z dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych,

e)    gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania, ich zamawianie, wydawanie
i rozliczanie zużycia,

f)     przygotowywanie materiałów do archiwum;

2)    ewidencja i prowadzenie rejestrów dochodów własnych gminy, dotacji, subwencji;

3)    w zakresie księgowości pozabudżetowej:

a)    prowadzenie całości spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, w tym:

- naliczanie i odprowadzanie na odrębny rachunek środków na ZFŚS,

- aktualizacja przepisów wewnętrznych dot. ZFŚS,

- prowadzenie rozliczenia ZFŚS;

b)    prowadzenie całości spraw związanych z Pracowniczą Kasą Zapomogowo – Pożyczkową (ewidencjonowanie rozrachunków z tytułu przydzielonych pracownikom pożyczek);

4)      z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)      przetwarzanie danych osobowych;

5)  w czasie dłuższej nieobecności pracownika – główny specjalista ds. księgowości, wykonywanie zadań
w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych – instytucja kultury: Gminna Biblioteka Publiczna i Ośrodek Kultury,
w zakresie:

a)      prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;

b)      prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:

- dziennik,

- księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),

- księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:

-- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,

-- rozrachunki  z budżetami,

-- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,

-- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,

-- karty wydatków;

c)      uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca,

d)      sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych,

e)      sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań,

f)       opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych,

g)      prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji ora projektów,

h)      prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek oraz sporządzanie sprawozdań o ich stanie,

i)rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie,

j)ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca,

k)      w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:

- dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,

- dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,

- realizacja zobowiązań finansowych,

- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,

- prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych,

- przygotowywanie rachunków do wypłaty oraz dokonywanie przelewów;

l)prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:

- karty środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,

- księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych
i prawnych,

- uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:

-- 011 „Środki trwałe”,

-- 013 „Pozostałe środki trwałe”,

--współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;

m)    prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową,

n)      naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną dla pracowników,

  • o)      gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości,

p)      sporządzanie sprawozdań do GUS z mienia,

q)      w zakresie wydatków strukturalnych:

- wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,

- klasyfikacja wydatków strukturalnych,

- rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,

- sporządzanie sprawozdania Rb-WS;


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2016-08-01
Osoba wprowadzająca informację:
Flis Jadwiga
Dodano do BIP dnia:
2016-09-15