Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Główny specjalista ds. księgowości

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Główny specjalista ds. księgowości
Obowiązki:

Wykonywanie zadań w ramach wspólnej obsługi finansowej dla jednostek organizacyjnych
Gminy Dzwola zaliczonych do sektora finansów publicznych: Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzwoli oraz Gminna Biblioteka Publiczna i Ośrodek Kultury, w zakresie:

1)      prowadzenie spraw związanych z gospodarką budżetową i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej;

2)      prowadzenie rachunkowości, w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, które obejmują:

a)     dziennik,

b)    księgę główną Dziennik Główny (ewidencję syntetyczną),

c)     księgi pomocnicze – dokumenty okresu, stany i obroty okresu (ewidencja analityczna), w tym:

- rozrachunków z pracownikami i kontrahentami,

- rozrachunki  z budżetami,

- pozostałe rozrachunki publicznoprawne,

- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej,

- karty wydatków;

3)    uzgodnienie ewidencji syntetycznej i analitycznej na koniec każdego miesiąca;

4)    sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji planów finansowych;

5)    sporządzanie rocznego bilansu oraz innych obowiązujących rocznych sprawozdań;

6)    opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań o realizacji planów finansowych;

7)    prowadzenie ewidencji analitycznej w zakresie realizacji inwestycji ora projektów;

8)    prowadzenie ewidencji wyposażenia oraz środków trwałych będących na stanie jednostek oraz sporządzanie sprawozdań o ich stanie;

9)    rozliczanie inwestycji – konto 080 – środki trwałe w budowie;

10) ewidencja i korekty zaangażowania wydatków budżetowych oraz uzgadnianie zaangażowania
z wykonaniem wydatków na koniec każdego miesiąca;

11) w zakresie wykonywania obsługi finansowo – księgowej:

a)    dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem finansowym i harmonogramem wydatków,

b)    dokonywanie dekretacji dowodów księgowych,

c)    realizacja zobowiązań finansowych,

d)    prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej operacji gospodarczych na kontach bilansowych oraz na kontach dochodów i wydatków,

e)    prowadzenie ewidencji nie podatkowych należności budżetowych,

f)     przygotowywanie rachunków do wypłaty oraz dokonywanie przelewów;

12) prowadzenie ksiąg rachunkowych, co obejmuje:

a)     karty środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,

b)    księgi inwentarzowe pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych
i prawnych,

c)     uzgadnianie na koniec roku z ewidencją syntetyczną konta:

- 011 „Środki trwałe”,

- 013 „Pozostałe środki trwałe”,

- współpraca w rozliczaniu wyników inwentaryzacji;

14) prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową;

15) naliczanie ekwiwalentu za odzież ochronną dla pracowników;

16) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz powstałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości;

17) sporządzanie sprawozdań do GUS z mienia;

18) w zakresie wydatków strukturalnych:

a)     wyodrębnianie wydatków strukturalnych z ogółu wydatków budżetowych,

b)    klasyfikacja wydatków strukturalnych,

c)     rejestracja wydatków wg klasyfikacji na koncie pozabilansowym ”wydatki strukturalne” oraz ewidencja analityczna,

d)    sporządzanie sprawozdania Rb-WS;

18) z zakresu udzielonych szczegółowych upoważnień:

a)     przetwarzanie danych osobowych.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Flis Jadwiga
Data wytworzenia informacji:
2016-09-15
Osoba wprowadzająca informację:
Flis Jadwiga
Dodano do BIP dnia:
2016-09-15