Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Dzwola

Odbiór i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Dzwola oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.

Data ogłoszenia
2017-11-22
Termin składania ofert
2017-11-30 09:00
Treść



Ogłoszenie nr 620048-N-2017 z dnia 2017-11-22 r.

Gmina Dzwola: Odbiór i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Dzwola oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzwola, krajowy numer identyfikacyjny 53519000000, ul. Dzwola  168 , 23304   Dzwola, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 15 875 22 15, e-mail ugdzwola@mbnet.pl, faks 15 875 22 15.
Adres strony internetowej (URL): http://dzwola.eu/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://ugdzwola.bip.lubelskie.pl/index.php?id=81

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Dzwola oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.
Numer referencyjny: ZP.271.5.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.2 Informacje ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia. 3.2.1. Gmina Dzwola zgodnie z „Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022” należy do Regionu Południowego (uchwała Nr XXIV/349/2016 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 2 grudnia 2016 r. sprawie uchwalenia oraz uchwała Nr XIV/350/2016 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 2 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022” ). 3.2.2. Pojemniki na odpady zapewniają właściciele nieruchomości, na podstawie art. 5 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 z późn. zm. ). 3.2.3. Worki na selekcjonowane odpady komunalne zapewnia Wykonawca. 3.2.4. Do zbierania odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego, przystosowane do opróżniania mechanicznego o pojemnościach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Dzwola. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowej wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 3.2.5. Za szkody powstałe w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie wykonywania przedmiotowej usługi, odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3.2.6. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych z terenu posesji zamieszkałych Wykonawca będzie realizował wg stałego harmonogramu. 3.2.7. 1) Od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych wytworzonych na terenie tych nieruchomości, zebranych w sposób i na zasadach określonych Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dzwola z zastrzeżeniem ppkt. 2 2) ogranicza się ilości odbierania odpadów zielonych (skoszona trawa, liście ) odbieranych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości do 5 worków o pojemności 120 l miesięcznie przy czym przez cały rok odpady te będą przyjmowane bez limitów ilościowych w PSZOK. 3.2.8. Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych i selektywnie zebranych frakcji opadów: papieru, szkła, metali i tworzyw sztucznych powinien się odbywać dwoma samochodami (kompleksowo), przy czym podczas odbierania tych odpadów pojazdy powinny być wyraźnie oznakowane, jaki rodzaj odpadu jest odbierany. Trzecim samochodem powinien odbywać się odbiór bioodpadów i odpadów zielonych. 3.2.9. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Dzwola Nr XV/114/2016 z dnia 19 sierpnia 2016 r. w sprawie określenia szczeg. sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Dzwola i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 3.2.10. Zmieszane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Dzwola oraz odpady zielone Wykonawca będzie przekazywał do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub instalacji zastępczych przewidzianych dla obsługi Regionu Południowego w obowiązującym „Planie gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022”. Odpady komunalne zmieszane o kodzie 20 03 01 należy kierować do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zapewniających termiczne lub mechaniczno-biologiczne przetwarzanie zmieszanych odpadów komunalnych i wydzielanie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się przede wszystkim w całości lub w części do recyklingu, a jeśli to niemożliwe do odzysku. 3.2.11 Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów musi się odbywać zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r . o odpadach ( Dz.U. z 2016r. poz. 1987 z późn. zm. ), uwzględniając instalacje, gdzie sposób gospodarowania odpadami zapewni osiągnięcie na rzecz Zamawiającego odpowiednich poziomów recyklingu i odzysku wynikających z art. 3b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017, poz. 1289 z późn. zm ). 3.2.12 Wykonawca w ramach realizacji umowy nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 3.2.13. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. Uwaga! Przez monitorowanie Zamawiający rozumie sprawdzenie zawartości pojemników lub worków poprzez zajrzenie przez Wykonawcę do pojemników i worków, celem stwierdzenia czy właściciel prowadzi selektywną zbiórkę odpadów. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości, który złożył deklarację o selektywnym sposobie gromadzenia odpadów a odpady na terenie nieruchomości nie są gromadzone selektywnie lub są posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dzwola Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. Przed zabraniem odpadów Wykonawca sporządza dokumentację fotograficzną. W opisanych przypadkach wykonawca jest zobowiązany do pozostawienia informacji właścicielowi nieruchomości w formie naklejki „Ostrzeżenie – niewłaściwa segregacja” lub „Ostrzeżenie – brak segregacji”. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 15 dnia następnego miesiąca. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości oraz dokumentacją fotograficzną, umożliwiająca jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości. Rzetelność wywiązywania się Wykonawcy z obowiązku określonego w pkt. 3.2.13. będzie poddawana przez Zamawiającego okresowym kontrolom. 3.2.14. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia, w tym m.in. wymienionej poniżej: - informacji, o których mowa w pkt. 3.2.13. SIWZ, - sprawozdań, o których mowa w art. 9n i art. 9na ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, - informacji o wystawianiu do odbioru odpadów przez właściciel nieruchomości, które w wykazach, o których mowa w pkt. 3.1.10 i 3.1.11 SIWZ nie figurują, - innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia został na Zamawiającego nałożony taki obowiązek, obowiązek ten dotyczy informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca; 3.2.15. Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą w okresach miesięcznych kwotą obliczoną w oparciu o ilość faktycznie zebranych odpadów na terenie Gminy Dzwola i ceną zaoferowaną w ofercie za 1 Mg odpadów. 3.2.16 Do każdej faktury miesięcznej Wykonawca, na wniosek Zamawiającego załączy, oprócz protokołu wykonania usługi (wg wzoru załączonego do projektu umowy), karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych oraz do prowadzącego działalność w zakresie recyklingu lub do odpowiedniej organizacji odzysku. W/w karty przekazania odpadów, muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Dzwola. 3.2.17 Wykonawca w okresie obowiązywania umowy tj. w okresach: 01.01.2018 r. - 31.12.2018 r., zobowiązany jest do osiągnięcia, w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 2167 ). 3.2.18 Wykonawca w okresie obowiązywania umowy (w okresach jak w pkt 3.2.17) jest zobowiązany do osiągnięcia, w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, odpowiednich poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów ( Dz. U. z 2012 r. poz. 676 ). 3.2.19 Wszelkie uzasadnione reklamacje przekazane przez Zamawiającego, bądź przez właściciela nieruchomości zamieszkałej, w tym w szczególności, gdy nie odebrano odpadów zgodnie z harmonogramem (pomimo przejezdności drogi i wystawionego pojemnika bądź worka w dniu odbioru), nie dostarczono worka, bądź worków, będą realizowane niezwłocznie lub Wykonawca ustali z właścicielem nieruchomości zamieszkałej sposób i termin odebrania odpadów bądź dostarczenia worków. Wykonanie usługi w ramach reklamacji Wykonawca niezwłocznie potwierdzi - mailem lub telefonicznie Zamawiającemu. 3.2.20 Wykonawca w przypadku rozsypania odpadów podczas załadunku zobowiązany jest do uprzątnięcia terenu z odpadów oraz zabranie rozsypanych odpadów. 3.2.21 Wykonawca zapewni oznakowanie samochodów służących do transportu odpadów, w sposób trwały i czytelny poprzez umieszczenie w widocznym miejscu nazwy firmy oraz adresu i numeru telefonu Wykonawcy. 3.2.22 Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia samochodów przed niekontrolowanym wydostawaniem się odpadów podczas ich załadunku i transportu oraz zabezpieczenia odpadów przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych. 3.3 Szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo – workowy zbiórki odpadów komunalnych. Odbiór odpadów będzie się odbywał w dni robocze, w porze dziennej w godzinach od 7.00 do 20.00. 3.3.1 Zmieszane odpady komunalne (nieselektywnie zbierane) Zmieszane odpady komunalne (nieselektywnie zbierane) gromadzone będą w pojemnikach o pojemności uzależnionej od wielkości gospodarstwa domowego, z napisem „Odpady zmieszane”. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę – jeden raz na miesiąc, 3.3.2 Selektywnie zbierane odpady komunalne 3.3.2.1) Wymienione frakcje odpadów będą selektywne zbierane i przekazywane do odbioru w następujący sposób: a) odpady z papieru w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury w workach koloru niebieskiego oznaczonych napisem „Papier”, b) odpady ze szkła w tym odpady opakowaniowe ze szkła w workach koloru zielonego oznaczonych napisem „Szkło”, c) odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych w tym styropian opakowaniowy oraz odpady wielomateriałowe w worku koloru żółtego oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, d) odpady ulegające biodegradacji w tym biodpady m.in. odpady kuchenne w workach koloru brązowego oznaczonych napisem „Bio”, e) odpady zielone ( skoszona trawa, liście ) w workach koloru brązowego oznaczonych napisem „Bio -zielone)”, f) popiół z gospodarstw domowych workach koloru czarnego oznaczonych napisem „Popiół” 3.3.2.2) Dostawa worków na odpady: a) Dla potrzeb selektywnego zbierania frakcji odpadów komunalnych Wykonawca dostarczy każdemu właścicielowi nieruchomości : - do dnia 01.01.2018 r. po dwa komplety worków na odpady wymienione w ppkt 1 ). lit a - d. - do dnia 01.03.2018 r. dostarczy do siedziby gminy worki na odpady zielone w ilości 1000 sztuk oraz na popiół w ilości 1000 dla nieruchomości, gdzie właściciele nieruchomości zgłosili odbiór odpadów zielonych oraz popiołu. b) Wykonawca wywożąc odpady w workach przekazuje mieszkańcom nowe worki w ilości równej ilości worków odebranych, chyba że właściciel nieruchomości uzasadni potrzebę większej ilości worków, wówczas Wykonawca obowiązany jest do dostarczenia potrzebnej ilości worków. c) Przewiduje się ilość niezbędnych worków ok.180.000 szt. na rok. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców oraz zwiększenie liczby mieszkańców. Podane wyżej ilości worków należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. d) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: - materiał – wykonane z tworzywa LDPE lub HDPE o odpowiedniej grubości dostosowanej do frakcji, na która są przeznaczone, gwarantującej ich nierozrywanie podczas normalnej eksploatacji ( napełnianiu odpadami), a dla frakcji wymienionych w ppkt 1) lit a-c przeźroczyste, umożliwiające sprawdzenie zawartości bez otwierania. - pojemność –120 dm3 - kolory i oznaczenie napisów zgodne z opisem w ppkt 1) - nadruk – jednostronny - kolor nadruku czarny dla worków w kolorze niebieskim, zielonym i żółtym. dla worków czarnych napisy w kolorze białym popiół - treść (wykonawca: nazwa z dokładnym adresem i numerem telefonu, gmina oznaczenie, informacja co powinno być zebrane, a czego nie wolno wrzucać do: - worka w kolorze niebieskim „Papier” ( co wrzucamy: opakowania z papieru, karton, tekturę, gazety i czasopisma, katalogi, ulotki, prospekty, papier szkolny i biurowy, zadrukowane kartki, książki i zeszyty, torby i worki papierowe; nie wrzucamy: tłustych i zabrudzonych papierów np. opakowania po maśle, papieru lakierowanego i powleczonego folią, kartonów po mleku i napojach, pieluch jednorazowych i podpasek, butelek po olejach spożywczych i samochodowych, tapet i ubrań, ręczników papierowych i zużytych chusteczek higienicznych) - worka w kolorze żółtym „Metale i tworzywa sztuczne” (wrzucamy: butelki po napojach (zgniecione) plastikowe opakowania po produktach spożywczych , opakowania wielomateriałowe np. kartony po mleku i sokach, opakowania po środkach czystości, kosmetykach, plastikowe torby, worki, reklamówki, puszki po napojach i konserwach, folia aluminiowa, złom żelazny i metale kolorowe, styropian opakowaniowy; nie wrzucamy: butelek i pojemników z zawartością, części samochodowych i opakowań po olejach silnikowych, opakowań po lekach i innych artykułach medycznych, zużytych baterii i akumulatorów, puszek i pojemników po farbach i lakierach, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz worka w kolorze zielonym „Szkło” ( wrzucamy: butelki słoiki po napojach i żywności ( w tym butelki po napojach alkoholowych i olejach roślinnych) szklane opakowania po kosmetykach; nie wrzucamy: ceramiki, doniczek, porcelany, kryształów, szkła okularowego, szkła żaroodpornego, zniczy z zawartością wosku, żarówek, świetlówek, opakowań po lekach, rozpuszczalnikach, olejach silnikowych, luster, szyb samochodowych, okiennych i zbrojonych, monitorów lamp termometrów) - kolor nadruku biały dla worków w kolorze brązowym ( oznaczonych napisem „Bio” do zbierania bioodpadów w tym odpadów kuchennych i napisem „Bio- zielone” do zbierania odpadów zielonych ( skoszona trawa, liście) oraz dla worka w kolorze czarnym z napisem „popiół” z oznaczeniem wykonawcy ( logo Wykonawcy). - worek w kolorze brązowym „Bio” ( wrzucamy: odpady kuchenne: odpadki warzywne i owocowe w tym obierki, rozdrobnione gałęzie drzew i krzewów, trociny i korę drzew, fusy po kawie i herbacie, skorupki jaj, usunięte rośliny; nie wrzucamy: kości i odchodów zwierząt, leków, drewna impregnowanego, płyt wiórowych, ziemi, kamieni - worek w kolorze brązowym „Bio- zielone” ( wrzucamy: wyłącznie skoszona trawa. , liście; nie wrzucamy: bioodpadów zbieranych w worku „Bio”) 3.3.2.3) Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę selektywnie zebranych odpadów frakcji: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne oraz bioodpady i odpady zielone będzie jeden raz w miesiącu. 3.3.3 Odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady i odpady zielone: Właściciel nieruchomości powinien w miarę możliwości w/w odpady kompostować w przydomowym kompostowniku w celu uzyskania kompostu na własne potrzeby. Odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady i odpady zielone ( skoszona trawa, liście) mogą być przekazywane do punktu selektywnej zbiórki odpadów bez limitów ilościowych. Gałęzie drzew i krzewów, i usunięte rośliny ogrodowe większych rozmiarów ( m.in. drzewa i krzewy ozdobne ) oraz choinki naturalne wyłącznie do PSZOK-u. Bioodpady w tym odpady kuchenne oraz odpady zielone ( skoszona trawa, liście ) odbierane będą bezpośrednio z terenu nieruchomości z częstotliwością opisaną w pkt 3.3.2 ppkt. 6 i 7 przy czym wprowadza się limit ilościowy odbieranych odpadów zielonych do 5 worków o pojemności 120 l miesięcznie. 3.3.4. Popiół Popiół z gospodarstw domowych odbierany będzie od właścicieli nieruchomości przez cały rok, przy czym odpad ten będzie przyjmowany w PSZOK (w wyjątkowych sytuacjach Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru popiołu bezpośrednio od mieszkańców) . 3.3.5. Wykonawca jest zobowiązany w miesiącu styczniu 2018 r. do odbioru frakcji : papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, szkła zgromadzonych w odpowiednich workach wystawionych do odbioru przez właściciela nieruchomości zamieszkałych, z nadrukiem i logo poprzedniego wykonawcy usługi. 3.3.6. Odpady komunalne umieszczone w pojemnikach i workach będą odbierane bezpośrednio z terenu nieruchomości, z wydzielonego miejsca ( bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości ), do którego możliwy jest dojazd pojazdem do transportu odpadów. W przypadku braku możliwości bezpośredniego dojazdu do miejsca ustawienia pojemników, obowiązkiem właściciela nieruchomości jest umieszczenie go przy drodze, gdzie możliwy jest dojazd pojazdem do transportu odpadów 3.3.7. Wykonawca zapewni odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości, gdzie dojazd do posesji dla ciężkiego sprzętu specjalistycznego będzie utrudniony, pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, bądź w każdy inny sposób gwarantujący skuteczny odbiór odpadów. Zaleca się, by Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej obszaru gminy objętego zamówieniem. 3.3.8. Odpady budowlano- remontowe. Odpady budowlano-remontowe mogą być przekazywane przez mieszkańców do punktów selektywnej zbiórki odpadów. Częstotliwość wywozu odpadów z PSZOK będzie ustalana w porozumieniu z Zamawiającym według realnych potrzeb. 3.3.9. Punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK ) Wykonawca jest zobowiązany odebrać następujący strumień odpadów dostarczonych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK): - meble i inne odpady wielkogabarytowe w tym stolarka budowlana, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym świetlówki, - przeterminowane chemikalia powstające w gospodarstwach domowych wydzielone ze strumieni odpadów komunalnych obejmujące przepracowane oleje, rozpuszczalniki, farby, lakiery, środki ochrony roślin, w tym opakowania po tych środkach, - zużyte opony, - zużyte baterie i akumulatory, - przeterminowane leki, - odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady, - odpady zielone - m.in. skoszona trawa, liście oraz gałęzie drzew i krzewów, usunięte rośliny ogrodowe większych rozmiarów m.in. drzewa i krzewy ozdobne, choinki naturalne, - odpady budowlane pochodzące z drobnych remontów budynków, wykonanych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości, (powstałe w gospodarstwie domowym) w tym odpady ceramiki sanitarnej, - popiół z gospodarstw domowych Częstotliwość odbioru odpadów z PSZOK będzie uzależniona od napełnienia pojemników lub kontenerów. Czas reakcji Wykonawcy na dokonanie odbioru wynosi max. 3 dni robocze za wyjątkiem bioodpadów i odpadów zielonych, które w przypadku braku możliwości wywozu w tym samym dniu, powinny być odebrane w najbliższym dniu roboczym do godziny 20;00. Odpady chemikalii, przeterminowane leki i środki ochrony roślin powinne być odebrane w najbliższym dniu roboczym do godziny 20:00. W uzasadnionych przypadkach za zgodą Zamawiającego możliwe jest odbieranie odpadów w okresach dłuższych niż miesiąc. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odbieranych odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 15 dnia następnego miesiąca. 3.3.10. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, które ze względu na swoje rozmiary i masę nie mogą być umieszczone w pojemnikach stosowanych na terenie nieruchomości; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym świetlówki; przeterminowane chemikalia powstające w gospodarstwach domowych, wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych obejmujące przepracowane m.in.: oleje, farby, lakiery, zużyte opony będą odbierane również przez Wykonawcę w formie tzw.: „wystawki”, na zasadzie odbierania wystawionych w/w odpadów przez właścicieli, bezpośrednio z terenu zamieszkałej nieruchomości, z miejsca zwyczajowego wystawiania do odbioru odpadów komunalnych. Odpady te odbierane będą jeden raz w roku, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, a zatwierdzonym przez Zamawiającego.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511200-4
90513100-7
90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
12      

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli posiada: - wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dzwola, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017 poz. 1289 z późn. zm. ), w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem; - zezwolenie lub wpis do rejestru na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane przez właściwy organ – zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz.U. z 2016 r. , poz. 1987 z późn. zm.);
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczególnego sposobu spełniania przedmiotowego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) doświadczenia: Wykonawca spełni ten warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na odbiorze, transporcie i przekazaniu do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły tj. przez okres co najmniej 12 miesięcy, z co najmniej 1000 nieruchomości/punktów/umów o łącznej masie co najmniej 200,00 Mg. Należy dołączyć dowody określające, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. b) potencjału technicznego: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli wykaże, że w okresie realizacji zadania będzie dysponować następującym wyposażeniem i sprzętem technicznym - zgodnie rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122): - co najmniej jeden pojazd specjalistyczny przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej jeden pojazd do odbioru frakcji (suchej) odpadów: papieru, szkła, metali i tworzyw sztucznych – przystosowany do odbioru tego typu odpadów, oraz co najmniej jeden samochody do odbioru selektywnie zebranych bioodpadów i odpadów zielonych. - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - oraz dysponować bazą magazynowo - transportową.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:






III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj.: wymienione poniżej wpisy do rejestrów i zezwolenia:  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dzwola, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 ), w zakresie objętym zamówieniem;  zezwolenie lub wpis do rejestru na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane przez właściwy organ – zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 z późn. zm.).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
2) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ( wzór stanowiący załącznik do SIWZ ), 3) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; tj.: -wykaz pojazdów, o których mowa w Roz. 5 pkt 2 ppkt 3) lit. c) SIWZ do realizacji zamówienia dla potrzeb prawidłowej realizacji usług na terenie gminy Dzwola w ilościach, zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013, poz. 122) – wzór formularza stanowi Załącznik do SIWZ; - potwierdzenie zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo- transportowej – w formie oświadczenia – wzór formularza stanowi Załącznik do SIWZ;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
 
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu. 7.1.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z wymogami Zamawiającego określonych w Rozdz. 5 pkt 2 niniejszej SIWZ w formie oryginału (wzór stanowiący załącznik do SIWZ);
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Termin płatności 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
 
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
 

Informacje dodatkowe:
 
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
16.1. Istotne postanowienia umowy zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie ze wzorem dołączonym do SIWZ. 16.2. Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mających na celu prawidłową realizację przedmiotu zamówienia, w następujących przypadkach: a) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy – w zakresie objętym zmianą (np.: na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów przez Wykonawcę, na sposób spełniania przez Wykonawcę świadczenia usługi odbierania i zagospodarowywania odpadów), b) gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego i będą leżały w interesie publicznym; c) dopuszcza się poprawę omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy; d) dopuszcza się zmianę podmiotu, na którego zdolności lub sytuację Wykonawca powoływał się w złożonej ofercie, na zasadach określonych w art. 22a, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu; e) dopuszcza się zmianę podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy na innego legitymującego się takimi samymi kwalifikacjami/doświadczeniem zawodowym po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. f) dopuszcza się rezygnację z podwykonawcy, przy pomocy którego Zamawiający realizuje przedmiot zamówienia. g) innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (przy zachowaniu przez niego należytej staranności), skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu zakończenia zadania, h) konieczność zmiany innych warunków umowy, jeżeli w chwili jej zawarcia nieznane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, ze zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego, i) działania siły wyższej, j) wystąpienia warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających prowadzenie prac terenowych, k) w przypadku wystąpienia sytuacji niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, dopuszcza się wydłużenie terminu wykonania zamówienia jednak tylko dla opracowania, z rejonu, w którym wystąpiły problemy uzasadniające opóźnienie, l) dopuszcza się zmianę wynagrodzenia przewidzianego w umowie w następujących przypadkach: - rezygnacji z realizacji części usługi; - zmiany stawki podatku VAT wynikającej z obowiązującego prawa. W takim przypadku Wykonawca na piśmie zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia miesięcznego o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony przez Prezesa GUS. Zmiana powyższa będzie obowiązywać od następnego miesiąca po podpisaniu przez strony aneksu do umowy. 16.3. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany niniejszej umowy następujące zmiany: a) danych teleadresowych; b) danych rejestrowych; c) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron niniejszej umowy. 16.4. Strona występująca o zmianę postanowień niniejszej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie. 16.5. Zmiany umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 16.6. Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy jest zgoda obu stron umowy. 16.7. Zmiany umowy muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust.3 ustawy Pzp, stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-30, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Załączniki
Oferty
  1. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z O.O. 23-300 Janów Lubelski ul. Boh. Poryt. Wzg. 46/48
    Cena ofertowa brutto - 539.136,00 złotych
    Termin Płatności - 30 dni
    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-30
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Tomasz Świśdodano do BIP dnia 22-11-2017 13:49:55